
سلام، من علی بنیاردلانی هستم. همیشه برایم سؤال بود که «چطور میشود از پدیدهها، آدمها و رفتارشان و دنیا را فهمید؟» و «چیست آنچه میخوانندش زندگی؟» شاید همین پرسشها از نوجوانی مسیر من را شکل داد. در دبیرستان، در کنار درسهای مدرسه، شیفتهٔ فلسفه و عرفان شدم؛ ساعتهای زیادی را صرف خواندن کتابهایی دربارهٔ فلسفه، عرفان و معنای زندگی میکردم. این علاقه بعدها با ادبیات و زبانشناسی گره خورد و آرامآرام به من یاد داد که نگاه به جهان فقط ریاضی یا فقط کلمات نیست، بلکه ترکیبی از منطق و معناست.
وقتی وارد دانشگاه شدم، ریاضی کاربردی را انتخاب کردم؛ علمی دقیق و ساختارمند. اما همزمان به فلسفه علم، ادبیات و عرفان هم دل بستم. همین دوگانگی شیرین بود که بعدها به من کمک کرد در دنیای مدیریت و کسبوکار راه خودم را پیدا کنم: ترکیبی از تحلیل عددی و درک انسانی.
از ریاضیات تا کسبوکار
بعد از کارشناسی، مسیرم را به مدیریت بازاریابی در دانشگاه علامه طباطبایی تغییر دادم. آنجا یاد گرفتم چطور ریاضی و منطق را با رفتار مصرفکننده و استراتژی بازار پیوند بزنم. پایان دوره با معدل ۱۸.۶ و رتبه اول، نقطه اطمینانم بود که انتخاب درستی کردهام.
ورود من به بازار کار همزمان شد با تلاش برای تبدیل دانش به تجربه. از لاتک و اتکا گرفته تا مشاوره مدیریت ایلیا، هر مرحله برایم مثل یک آزمایشگاه بود؛ جایی برای آزمودن ایدهها و یادگیری از واقعیتهای سازمانها.
نقطه عطفها
سال ۹۶ و ورود به یک شرکت بینالمللی یعنی هایپراستار برایم یک چرخش جدی بود. اینبار باید تجارت الکترونیک، محتوا، سئو و دیجیتال مارکتینگ را در مقیاس بزرگ مدیریت میکردم. از کمپینهای ۳۶۰ درجه تا راهاندازی تجارت الکترونیک، فهمیدم که چطور میشود روایت برند و استراتژی دادهمحور را به هم گره زد. و البته که تجربهٔ همکاری با تیمی از ملیّتها مختلف و کار کردن با آدمهایی در کشورها و فرهنگهای مختلف، در بزرگ شدن دنیای من اثرگذار بود.
بعد از آن به فینتک رفتم؛ در تیمشیم، به عنوان مدیر ارشد بازاریابی و قائممقام مدیرعامل. در آنجا تجربه کردم که چگونه میشود در مدلی نوآورانه مثل بیمه همتا به همتا، هم محصول ساخت و هم شبکهای از هزاران نفر را جذب و توانمند کرد.
رشد و رهبری
بعد از تیمشیم نوبت آریسا شد. جایی که از مدیر بازاریابی و فروش شروع کردم و به عنوان مدیرعامل جدا شدم. فروش را چند ده برابر کردیم، برندهای اختصاصی (Private Lable) ساختیم، به تولید رسیدیم، و سیستمهای BI (مبتنی بر Looker Studio)، ERP (راهکاران همکاران سیستم) و KPI و OKR را به فرهنگ سازمان آوردیم. تجربهای که نشان داد رشد فقط به اعداد نیست، به آدمها، فرهنگ و ساختن تیمهای توانمند هم هست.
امروز، در «پروداکتیسم» به استارتاپها کمک میکنم استراتژی محصولشان را بچینند و مسیر رشدشان را طراحی کنند. پروداکتیسم Productism استودیوی تخصصی رشد کسبوکار متمرکز بر محصول است. کار من بیشتر شنیدن است، پرسیدن، و کمک کردن به تیمها و آدمها که خودشان پاسخ را کشف کنند.
از مشاوره، تا مربیگری و کوچینگ
برای من رهبری یعنی مربیگری کوچینگ. یعنی اینکه به جای نسخهپیچی یکسان برای همه، فضایی بسازم تا آدمها توانمند شوند و یاد بگیرند چهطور خودشان راهشان را پیدا کنند. چه در تیمهای محصول، چه در جلسات کوچینگ، این رویکرد را ستون اصلی کارم کردهام.
اینجا و اکنون
امروز اینجا هستم تا به کسبوکارها و افراد کمک کنم مسیر رشدشان را شفافتر ببینند و با اعتمادبهنفس حرکت کنند.
تجربههای من
اکنون – ۱۴۰۴
پروداکتیسم
بنیانگذار
توسعهٔ محصول، میکرو پروژههای کوچینگ و منتورینگ در حوزه رشد و توسعه فردی مدیران و رهبران کسبوکارها و در کنار پروژههای مشاوره استراتژی، رشد کسبوکار و نقشه راه محصول، پروژههای هوش تجاری جهت تصمیمگیری دادهمحور رهبران و مدیران کسبوکارها زمین بازی پروداکتیسم، استودیوی تخصصی رشد و توسعه فردی و کسبوکار است.
۱۴۰۳- ۱۴۰۰
تجارت گستر آریسا
مدیر بازاریابی و فروش، معاونت کسبوکار، مدیر عامل
تحول سازمان از کسبوکار خانوادگی کوچک، به بزرگترین پخش سازمانی سراسری ایران، شناسایی فرصتهای رشد و توسعه برندهای اختصاصی در گروههای کالایی مختلف (مواد غذایی، شوینده، سلولزی)، پیادهسازی سیستمهای هدفگذاری OKR، ارزیابی عملکرد KPI، ERP راهکاران همکاران سیستم و هوش تجاری Looker Studio، تغییر و بهبود پیاپی مدلهای اعتبارسنجی مشتریان و کاهش دوره وصول مطالبات شرکت، افزایش فروش حجمی و ریالی، توسعه فروش اعتباری با همکاری پلتفرمهای لندتک تأمین مالی زنجیره تأمین، بازطراحی مدل درآمدی و بهینهسازی چرخه نقدینگی، توسعه بازارهای غیرسازمانی دستآوردهای من در دوران حضور ۴ سالهٔ من در تجارت گستر آریسا بود.
۱۳۹۹- ۱۳۹۸
توسعه فناوران مالی رایا (تیم شیم)
مدیر ارشد بازاریابی، قائم مقام مدیر عامل
تجربه راهاندازی و توسعه یک کسبوکار نوپا و فعالیت در فضای استارتاپی در صنعت فینتک و اینشورتک، توسعه مدل کسبوکار و مدیریت محصول بیمه همتا به همتا و مشاوره راهاندازی صرافی ارز دیجیتال، و البته پلی میان بورس و عرضه اوّلیه سهام تا خرید بیمهٔ عمر و زندگی همگی بخشی از دنیای من در تیمشیم بود. جذب بیش از ۵۰۰ هزار کاربر اعتبارسنجی و احراز هویت شده، جذب بیش از ۲۰۰۰ نماینده و عامل فروش بیمه و توسعه حوزه B2B اینشورتک، راهاندازی، جذب و آموزش و استقرار تیمهای دیجیتال مارکتینگ، فروش سازمانی، ارتباط با مشتریان و پشتیبانی فروش بخشی از دستاوردهای من در تیمشیم بودند.
۱۳۹۸ – ۱۳۹۶
هایپرمارکتهای ماف پارس (فروشگاههای زنجیرهای هایپراستار و مایلی)
مدیر خرید تجارت الکترونیک، مدیر دیجیتال مارکتینگ
راهاندازی پروژه تجارت الکترونیک هایپراستار از انتخاب اسورتمنت و سبد محصولات تا مذاکره با تأمینکنندگان و تولید محتوا سئو و چالشهای فروش آنلاین محصولات تازه و سوپرمارکتی، طراحی کمپینهای ۳۶۰ درجه دیجیتال برای راهاندازی شعبههای جدید هایپراستار و محصولات برند اختصاصی آن با هدف افزایش بازدید و فروش در فروشگاههای حضوری در کنار توسعه حضور دیجیتال و رویکرد Omnichannel، پروژه برندینگ و لانچ فروشگاههای زنجیرهای مایلی و راهاندازی بزرگترین هایپرمارکت ایران در ایرانمال، بخشی از دستآوردها و تجربههای من در هایپراستار بودند.
۱۳۹۵ – ۱۳۹۳
بیهمتا صنعت جاودانه (فروشگاههای زنجیرهای اتکا)
کارشناس بازاریابی و تحقیقات بازار
ورود به قدیمیترین فروشگاه زنجیرهای ایران یعنی اتکا و آشنایی با تولید بدون کارخانه و برند اختصاصی Private Label آن که همواره به کیفیت بالایشان معروف بودهاند؛ و تولیدکننده تا توزیعکننده و مصرفکننده همگی خود را یک خانواده میدانند، گام مهمی است. پروژه طراحی کمپینهای بازاریابی و مارکتینگ پلن برای توسعه بازار این محصولات، جایی بود که برای اوّلین بار و در سطحی گسترده، آموختههای کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابیام را به کار بستم و از دانش نظری و تئوریهای کتابها به دل چالشهای عملی حوزههای مختلف بازاریابی سرک کشیدم.
۱۳۹۳ – ۱۳۹۲
مشاوره مدیریت ایلیا
کارآموزی مشاوره مدیریت
ایلیا و فرهنگ سازمانی منحصر به فردش، شاید بهترین جا برای شروع بهکار هر علاقهمند به حرفه مشاوره مدیریت است. حسین نبوی تلاش کرده ترکیبی از بهترین استانداردها و راهکارهای حرفهای مشاوره مدیریت دنیا را برای کسبوکارها و بازار ایران بومیکند و همراهی در این مسیر، همچون تحصیل در دانشگاهی پویا است.